Ile mieszkań w ostatnich miesiącach sprzedali deweloperzy
Jakie wyniki sprzedaży odnotowały
firmy w drugim kwartale tego roku? Czy w tym samym okresie 2019 roku popyt był wyższy?
O ile? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl
Mirosław Kujawski,
członek zarządu Develia S.A.
W pierwszym półroczu 2020
roku Develia sprzedała 423 lokale na podstawie umów deweloperskich i
przedwstępnych, w porównaniu z 618 mieszkaniami, które trafiły do nabywców w
analogicznym okresie ubiegłego roku. Z powodu lockdown-u i dużej niepewności
odnośnie rozwoju sytuacji na początku drugiego kwartału sprzedaż wyhamowała. W
kwietniu zanotowaliśmy ujemną sprzedaż (-7 lokali), ponieważ utrudnione było
prowadzenie niemal każdej działalności gospodarczej, a klienci obawiali się o
przyszłość i wstrzymywali z decyzjami dotyczącymi zakupu mieszkania. W
kolejnych miesiącach wraz z odmrażaniem gospodarki, sytuacja zaczęła wracać do
normy i obserwowaliśmy stopniowy wzrost zainteresowania ofertą. W maju br.
sprzedaliśmy 40 mieszkań, a w czerwcu 79 lokali. Wyraźnie widoczna jest
tendencja wzrostowa, jednak klienci są nadal ostrożni w podejmowaniu decyzji.
Zbigniew Juroszek, prezes
zarządu Atal
Zainteresowanie
mieszkaniami jest nadal duże. W kwietniu, maju i czerwcu br. we
wszystkich siedmiu aglomeracjach, gdzie prowadzimy działalność, zakontraktowaliśmy
odpowiednio 177, 194 i 165 lokali. Natomiast od stycznia do czerwca 2020 roku
zakontraktowaliśmy w sumie 1287 lokali. Co istotne, w kolejnych miesiącach drugiego
kwartału notowaliśmy coraz większe zainteresowanie klientów ofertą i rosnącą
liczbę zawieranych umów rezerwacyjnych. W kwietniu było ich 141, w maju - 200,
a w czerwcu – 281. Wyniki sprzedaży w drugim kwartale 2020 roku są o 40 proc. niższe
niż w analogicznym okresie 2019 roku, kiedy sprzedaliśmy 904 lokale. Był to rekordowy
wynik w historii firmy w ujęciu kwartalnym.
Małgorzata Ostrowska,
członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction
Holding S.A.
Według
wstępnych danych J.W. Construction zawarła w drugim kwartale 2020 roku 130 umów
i rezerwacji. W analogicznym okresie rok wcześniej firma zakontraktowała 208
lokali. Spadek
liczby zawartych, nowych umów spowodowany był epidemią COVID-19. Ponadto, w efekcie
paraliżu urzędów w okresie lockdown-u spółka nie wprowadziła zaplanowanych na
drugi kwartał nowych projektów.
Monika
Perekitko, członek zarządu Matexi Polska
W drugim
kwartale 2020 roku sprzedaliśmy 41 mieszkań. W tym samym kwartale rok wcześniej
nabywców znalazło 61 mieszkań.
Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i
marketingu Bouygues Immobilier Polska
Drugi kwartał bieżącego roku był dla nas bardzo
udany. Sprzedaliśmy w omawianym okresie 180 mieszkań. To więcej niż w
analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy nabywców znalazło 167 lokali. W tym
roku planujemy oddać do użytku 656 mieszkań w ramach inwestycji realizowanych w
Warszawie, tj. Stalowa 39, Atelier Praga 2, Osiedle Orso, a także Enclave –
etap drugi w Pruszkowie, Centreville we Wrocławiu i Cerisier Résidence w Poznaniu.
Edyta Kołodziej, dyrektor Sprzedaży i Marketingu
w Nickel Development
Drugi
kwartał tego roku zamknęliśmy wynikiem o 27 proc. lepszym niż w analogicznym
okresie roku minionego. Mamy wiele powodów do satysfakcji, ponieważ te wyniki
pokazują słuszność naszego podejścia, tj. pozostawania w ciągłej dyspozycji dla
klientów. Przez cały okres kwarantanny dyżurowaliśmy i nie ograniczyliśmy się
tylko do kontaktu online.
Joanna Chojecka, dyrektor
ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg SA.
W marcu wprowadzono
istotne ograniczenia w celu zapewnienia zdrowia publicznego, co wpłynęło na
gospodarkę w tym miesiącu i w kwietniu. Efekt ten był coraz mniej odczuwalny w
maju i czerwcu. Najwyższą sprzedaż zanotowaliśmy w czerwcu. Wyraźnie widać
trend powrotu do decyzji zakupowych pod koniec drugiego kwartału.
Podjęliśmy kroki w celu
ochrony swoich klientów i pracowników, wprowadzając aplikacje do sprzedaży oraz
usług zdalnych, video chat i podpis elektroniczny. W tym okresie przeszliśmy na
pracę zdalną, kontynuując działania i sprzedaż, prace budowlane także odbywały
się niemal bez przerwy. W Grupie Robyg notujemy istotnie większy ruch ze strony
klientów telefonicznie i internetowo. Jesteśmy w pełni przygotowani na taką
obsługę klientów. Wiele elementów zostanie już na trwałe w kanałach online, co
w przyszłości usprawni proces analizy i podejmowania decyzji z punktu widzenia klienta.
Okazuje się, że wszystkie parametry można nawet lepiej sprawdzić i porównać bez
wychodzenia z domu, mając dostęp do pełnej dokumentacji, wizualizacji,
projektów, a nawet wirtualnych spacerów po inwestycji.
Potencjał sprzedażowy
spółki na kolejne kwartały jest wysoki. Obecnie w ofercie znajduje się
ponad 1500 lokali, a zasoby gruntów umożliwiają wybudowanie około
17 500 mieszkań.
Zuzanna Należyta,
dyrektor ds. handlowych w Eco Classic
Negatywny
wpływ lockdown-u na wyniki sprzedaży w naszej branży był nieunikniony. W
okresie blisko 2 miesięcy istniały rozmaite ograniczenia dotyczące możliwości
zrobienia podstawowych zakupów. Nie były to okoliczności sprzyjające
podejmowaniu decyzji odnośnie zakupu mieszkań. W przypadku naszej firmy na
zmniejszenie sprzedaży wpływ miała przede wszystkim decyzja o wstrzymaniu
wprowadzenia na rynek mieszkań w dwóch nowych budynkach, co znacznie
ograniczyło ofertę sprzedaży.
Agata Zambrzycka,
dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Aria Development
Sprzedaż łączna w drugim
kwartale br. w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku kształtuje się na tym
samym poziomie. Prawdopodobnie byłaby nawet wyższa gdyby w Osiedlu Natura nie
zostały sprzedane prawie wszystkie mieszkania już pod koniec ubiegłego roku. W
czerwcu br. zostały nam w ofercie tej inwestycji tylko dwa lokale. Z kolei
Osiedle Łomianki cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem. Zakończyliśmy
budowę pierwszego etapu inwestycji. Klienci mogą zobaczyć, jak wygląda projekt,
co działa korzystnie na wyniki sprzedaży. W tym przypadku zanotowaliśmy wzrost
sprzedaży o blisko 60 proc. Spowolnienie z powodu pandemii było krótkotrwałe i
widoczne jedynie w kwietniu br.
Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol
Deweloper
W marcu i kwietniu bieżącego roku zanotowaliśmy spadek
sprzedaży spowodowany wdrożonymi przez władze obostrzeniami oraz niepewnością
społeczeństwa związaną z wyhamowaniem globalnej gospodarki. Od maja natomiast
widoczne było już zwiększone zainteresowanie zakupem mieszkań wśród naszych
klientów.
Autor: Dompress.pl
Komentarze
Prześlij komentarz